close

這首歌是Devil Wears Prada的開場歌
沒聽過?
那就來聽聽吧!!


Suddenly I See 

Her face is a map of the world 
Is a map of the world 
You can see she's a beautiful girl 
She's a beautiful girl 
And everything around her is a silver pool of light 
The people who surround her feel the benefit of it 
It makes you calm 
She holds you captivated in her palm 

她的臉就像張世界地圖
 
一張世界地圖 
你知道她是個漂亮寶貝 
她是個漂亮寶貝 
圍繞在她周圍的一切盡是泛著亮光的銀色水池 
而圍繞在她身邊的人們都覺得自己有利可圖 
她使你變得冷靜 
她使你完全著迷 任她蠱惑於掌心 

Suddenly I see 
This is what I wanna be 
Suddenly I see 
Why the hell it means so much to me 

突然我了解了
 
我就是想成為她 
突然我知道了 
為什麼她對我而言如此具有意義 

I feel like walking the world 
Like walking the world 
You can hear she's a beautiful girl 
She's a beautiful girl 
She fills up every corner like she's born in black and white 
Makes you feel warmer when you're trying to remember 
What you heard 
She likes to leave you hanging on a wire 

我感覺彷彿是在環遊世界
 
像是在環遊世界 
你一定耳聞她是個漂亮寶貝 
她是個漂亮寶貝 
她處處受寵 就像是白紙黑字一般的理所當然 
她讓你感到溫暖 當你試著回想 
以前你曾聽到的 
她總喜歡在離去時讓你感到坐立難安

Suddenly I see 

突然我了解了
 

And she's taller than most 
And she's looking at me 
I can see her eyes looking from a page in a magazine 
Oh she makes me feel like I could be a tower 
A big strong tower 
She got the power to be 
The power to give 
The power to see 

她比一般人都來得高佻
 
現在她正看著我 
我可以從雜誌的彩頁望進她的眼睛 
天啊 她讓我感到我可以作一座燈塔 
一座高大堅固的燈塔 
她有能力去作她想要的 
她有能力給予人們想要的 
她有能力去透視人們的一切 

Suddenly I see

突然我了解了
 

(中文翻譯 by 瓶子)

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    poily 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()